Καλή Ανάσταση



 ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ

 

            Η ψυχή ακούει το ψαλτικό, τ’ αιώνιο, να πούμε, και χορταίνει, αλλά δεν το λέει· χαζή είναι; το κρατάει κρυφό, δε στο λέει. 

         Γι’ αυτό, μην έχουμε χαμηλότερους κι όσους έρχονται στην εκκλησία μόνο τη Μεγάλη Βδομάδα και το Πάσχα, γιατί κι αυτοί το γλεντάνε από μέσα τους, αλλά δε το λένε· χαζοί είναι; σαν εμάς;

         Έτσι κι αλλιώς, μ’ άλλο δε χορταίνει.

         Έλεγε ο π. Ανανίας Κουστένης:

         «Στην αιώνια ζωή, θα βλέπουμε και θα τραγουδάμε. Βεβαίως! Η θέα του Θεού καθώς εστί είναι ο προορισμός του ανθρώπου. Γι’ αυτό και δε χορταίνει με τίποτε στα εδώ (σημ. ο άνθρωπος). Ό,τι να δει. Ό,τι ν’ ακούσει. Ό,τι ν’ απολαύσει. Ό,τι ν’ αισθανθεί είναι πολύ λίγο».

         Ήρθε λίγο, έφυγε, άκουσε το ψαλτικό, είδε, ανέβηκε. Είναι κι αυτός στο Πάσχα, ο άλλος· όχι μόνον εσύ. Το Πάσχα και στο δρόμο που περπατάς το πιάνεις και στον τρόπο που αναπνέεται ο αέρας μπροστά σου είν’ αέρας γλυκός με μελάσα και ζαχαρωμένα κουκουνάρια. 

         Σ’ ανεβάζει η Μεγάλη Εβδομάδα. Η Ανάσταση. 

         Είσαι ανεβασμένος.

         Κι όταν Είσαι χώρια μου, με τρώει η στεναχώρια μου. Αλλάζει το τσιφτετέλι όλου του χρόνου. Είμαι ανεβασμένος, στα σύννεφα πετάω. Είμαι στα χάι μου, γιατί σ’ έχω πλάι μου, Χριστέ μου. 

         Μ’ άλλο, δε χορταίνει. Θα έρθει ο καιρός, που, άμα το θέλει, θα χορτάσει και περισσότερο ο άνθρωπος.

         «Ο Χριστός κρύβεται. Είναι ταπεινός και δημοκράτης» έλεγε ο πατέρας ο Ανανίας. «Είναι η άκρα ταπείνωσις (σημ. της Μ. Εβδομάδος). Είναι κάτω απ’ όλους και απ’ όλα, όπως λέει ο Άγιος Ισαάκ ο Σύρος. Και δημοκράτης, γιατί δε θέλει να εκβιάζει την ελευθερία μας».

         Βλέπει ο Κύριος ότι χώρια Του, μας τρώει η στεναχώρια μας· ότι είμαστε πεσμένοι· δεν είμαστε ανεβασμένοι· κι ένα κεράκι που έρχεται ο άλλος να βάλει το Πάσχα και τον άνθρωπο ανεβάζει και τον Θεό Τον ανεβάζει κι είναι στα χάι Του μαζί μας.

         «Κι αυτό, επειδή, ο Θεός είναι Πατέρας, δεν είναι δικαστής, δεν είναι κριτής, δεν είναι κάποιος ξένος που τον αφορούν οι υποτελείς του· είναι βλασφημία αυτή!» έλεγε ο Γέρων Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός.

         Επέμενε σ’ αυτό· το είχε πει χίλιες φορές, όπως καμιά ογδονταριά φορές κάνουμε Ανάσταση στη ζωή μας, αν είναι.  

         «Ο Θεός είναι μόνον Πατέρας. Για εμάς τους μοναχούς ειδικά: ασύλληπτος Πατέρας, μόνον Πατέρας. Κι επειδή ακριβώς είναι Πατέρας, δέχεται κάθε ελαχίστη κίνηση που γίνεται μέσα μας για τη δική Του εντολή και την αγάπη και το παίρνει και το εκμεταλλεύεται πολλαπλάσια».


              Καλή Ανάσταση.



Κ.γ.Π. /

Δημοφιλείς αναρτήσεις